Az online pénztárgépekre vonatkozó rendelkezéseket a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) tartalmazza.
Az NGM rendelet 51. § (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az üzemeltető köteles elektronikusan bejelenteni az állami adóhatóságnak – a PTGTAXUZ nyomtatvány (C) blokk 1. rovatának kitöltésével – a pénztárgép használatának 30 napot meghaladó szüneteltetését, a szüneteltetés megkezdésétől számított 45 napon belül. A szünetelés időtartama nincs meghatározva az NGM rendeletben.
Ugyanezen paragrafus (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az (1) bekezdés szerinti bejelentést követően a pénztárgép csak akkor használható újra, ha az üzemeltető bejelenti – a PTGTAXUZ nyomtatvány (C) blokk 2. rovatának kitöltésével – az állami adóhatóságnak a használat folytatását.
A pénztárgép használatának szüneteltetése esetén az állami adóhatóság blokkolja a pénztárgépet az üzemeltető bejelentése alapján a bejelentést követő naptól mindaddig, amíg a használat folytatását be nem jelenti az üzemeltető.
A pénztárgép adatszolgáltatásához szükséges adatkommunikációs szolgáltatás szüneteltetésével kapcsolatos kérdésével kérjük, vegye fel a kapcsolatot az adatkapcsolatot biztosító hírközlési szolgáltatójával (jelen esetben a Magyar Telekom Nyrt.-vel).
Forrás:
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Központi Irányítás
Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási Főosztály