Cégkapu és a 2019-es év környezetvédelmi termékdíj bevallása
2019. február 5. | Szolnok

Tisztelt Vállalkozó!

Ezúton hívjuk meg a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és az Enterprise Europe Network közös szervezésében megrendezésre kerülő tájékoztató előadásunkra az elektronikus ügyintézéssel, cégkapuval és a 2019-es környezetvédelmi termékdíj bevallással kapcsolatos tudnivalókról.


Időpont:
2019. február 5.

Helyszín: Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara I. emeleti Tanácsterem (5000 Szolnok, Verseghy park 8.)

Program

9:30   Regisztráció

10:00   Elektronikus ügyintézés – Előadó: Alter Róbert (AB Holding Kft.)

Amiről szó lesz:

  • E-ügyintézés elmélete
  • Hiteles postafiók, tárhely (cégkapu, ügyfélkapu) használata, adminisztráció
  • Meghatalmazás, cégkapu ügyintéző
  • AVDH hitelesítés, elektronikus aláírás
  • E-papír elektronikus beadványok

12:00-12:20   Kávészünet

12:20-15:00   Környezetvédelmi TERMÉKDÍJ törvényi változások, aktualitások – Előadó: Debreczeni László

Amiről szó lesz:

  • Termékdíj adózásának aktuális kérdései!
  • Milyen termékek után kell termékdíjat fizetni?!
  • Kinek kell termékdíjat fizetni?!
  • Belföldi és külföldi kereskedelem a termékdíjban!
  • Termékdíj – számvitel, adózás, hulladékgazdálkodás összefüggései.
  • Kis- és közepes vállalkozások és a termékdíjátalány szabályai!
  • Mikor nem kell adminisztrálni a termékdíjjal kapcsolatban!
  • Milyen esetekben nem kell termékdíjat fizetni!
  • Termékdíjköteles termék – új termékdíjköteles termék létrejötte!
  • Raklapok, göngyölegek helyzete a termékdíjban!
  • Gépekhez külföldről beszerzett alkatrészek, tartozékok, kenőolajok a termékdíjban.
  • A termékdíjjal kapcsolatos kötelezettségek.
  • Bérgyártás lehetőségei.
  • Kibocsátás vagy készletre vétel időpontja.
  • Kötelezettség – nyilatkozatadás – átvállalás – visszaigénylés – termékdíj raktár összefüggései, különbözőségei!
  • Reklámhordozó papír termékek adózása.
  • Csomagolás – csomagolószer témakör aktualitásai.
  • Egyutas és többutas göngyölegek megítélése a termékdíjban.
  • Elektromos és elektronikai berendezések termékkör szakmai kérdései és a megoldásai.
  • Visszaigénylés jogcímei és részletszabályai.
  • Hogyan lehet a cég tevékenységét optimalizálni az átvállalás és a nyilatkozatadás oldaláról?
  • Bejelentés, bevallás, nyilvántartás és bizonylatolás rendszerei.
  • Nyilvántartás, kódok és bizonylatok kapcsolata!
  • A bejelentés és a bevallás teljesítésének nyomtatványai.
  • Termékdíj és termékdíj-előleg bevallásának és fizetésének szabályai!
  • Számlán történő termékdíj feltüntetés alaki és tartalmi követelményei.
  • Komplexitás és szakszerűség!
  • A hatóságok ellenőrzései.
  • Konzultáció a résztvevők kérdései alapján.

 

Közben:   Környezetvédelem a hétköznapokban – alternatív megoldás a műanyag szívószálakra és evőeszközökre – Bemutatkozik a JászGép Automatic Kft. ügyvezetője, Csirke Zoltán


A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött.

JELENKEZÉS LEADÁSA

Kérdés esetén forduljon bizalommal a szervezőkhöz az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Telefonon az 56/510-615 telefonszámon vagy elektronikusan a gazdasagfejlesztes@iparkamaraszolnok.hu e-mail címen.